Vintercupen: Nord-Odal G16 vant sin kamp 3-1

Det var et spent G16-lag fra Nord-Odal som søndag morgen hadde sin første kamp i Vintercupen. De visste lite om laget de skulle møte, så avtalen mellom gutta og trenerteamet var å spille sitt eget spill, slik de har trent på. Det lyktes de godt med og vant sin første kamp 3-1 over Team Nes.

Nord-Odal G16 viste et offensivt, gjennombruddsvillig og raskt spill.

Det er det som skal kjennetegne oss, sier trener Roger Rønningen (nr 3 fra venstre på bildet over). Vi har et veldig ungt lag og flere av spillerne kommer rett fra G14-klassen.

 

Tre fine scoringer

Vi er veldig godt fornøyd med å vinne kampen, som er vår andre kamp på gress i vinter. Vi har trent i en liten gymsal hele vinteren og var selvfølgelig spent på hvordan vi ville vise spillestilen vår på fullskalabane.

Det greide gutta kjempebra. Med tre fine scoringer og godt forsvarsspill vant vi kampen 3-1, etter å ha gått til pause med 1-0-ledelse.

Team Nes reduserte på straffespark

Reduseringen til Team Nes kom på straffespark etter 17 minutter i 2. omgang. Selv med 9 gutter på banen i en 5-minuttersperiode fikk Team Nes ingen spillemål. Det vitner om godt forsvarsspill og en trygg keeper. Vi har forsøkt å få flere treningskamper i år, men de fleste har blitt avlyst på grunn av den strenge kulda. Derfor var vi ekstra spente på nivået vi skulle møte. Vi tar nå de to neste kampene i Vintercupen som treningskamper for å få spillet vårt til å sitte.

Nord-Odal G16 (i blått) setter her 2-0.

Møter KIL og Eidskog til helgen

Vi er med i Vintercupen fordi dette gir oss god mulighet til å få gode treningskamper før sesongstart. Vi tar en kamp om gangen, og gjør vårt beste. Til neste helg skal vi fortsette å forbedre det spillet vi viste denne helgen. Både gutta og vi trenere ser frem til å møte både KIL G16 og Eidskog G16 og skal selvfølgelig gjøre vårt for et best mulig resultat. Dette er sannsynligvis to av lagene vi kommer til å møte i årets serie også.

Lagbilde av Nord-Odal G15

Du har kanskje også lyst til å lese: