Slik kan ditt lag tjene ekstra penger på dugnad

dugnad

Dugnad er et kjent begrep for fotballforeldre. Via Glomdalsfotball tilbyr profesjonelle selskaper sine tjenester til distriktets klubber. Foto: Glomdalsfotball

Fokus i styremøter blir ofte økonomi fremfor fotball-utvikling. Av erfaring vet vi at klubbene i vår region er kjent for god dugnadsånd, og dugnadsleverandører gir lokale klubber mulighet til å tjene ekstra penger på dugnad.

 

Positive dugnadsleverandører

En av leverandørene har følgende å si om hvorfor de ønsker å støtte opp initiativet:

Først og fremst fordi det vi er idrettsinteresserte i dindugnadshjelp, og deriblant jeg som er daglig leder, er idrettsutøver selv. Samtidig så syntes jeg det er flott at glomdalsfotball får fram de mindre klubbene. Slik at det er lettere og følge med, og at alt havner på ett sted forteller daglig leder i Din Dugnadshjelp, Knut Jokerud Strand.

Hvilke fordeler er det å bruke profesjonelle dugnadsselskaper kontra egen dugnad?

Gruppene tjener ofte mer på dugnader fra profesjonelle dugnadsider. Samtidig så hjelper de flere grupper iløpet av et år, så vi vet ofte kapasiteten rundtomkring, slik at dugnadene ikke blir altfor utfordrende. F.eks ønsker noen og bli ferdig med dugnaden allerede innen en uke, så legger vi opp til at de klarer det avslutter Jokerud Strand.

Egne tilbud til lokale klubber

Vi vet at mange klubber i distriktet har mer enn nok med å finansiere driften fra år til år. Baller, kjegler, drakter og mål er kostbart i innkjøp. I tillegg kommer driftskostnader på baner og klubbhus. Penger inn er kjærkomne store som små!

En siste oppfordring fra Glomdalsfotball er å sjekke mulighetene fra våre støttespillere. Mange gir ekstra gode tilbud til klubber i vårt distrikt uavhengig om det er til hele klubben, eller laget som sparer til en overnattingscup!

Oversikt leverandører finner du her:

Penger på dugnad

 

Penger på dugnad

Markedsansvarlig Terje Gaustad er fornøyd med responsen fra dugnadsbransjen. Foto: Glomdalsfotball

Fornøyd markedsansvarlig

Markedsansvarlig, Terje Gaustad, er også fornøyd med responsen fra dugnadsbransjen.

-Det er alltid spennende å høre responsen fra en ny bransje, men mottakelsen for portalen har vært over all forventning. De fleste er jo litt skeptiske til nye ting, men interessen for å støtte opp har vært knallbra! Nå håper jeg også at de lokale klubbene kan benytte seg av tilbudene og tjene penger på dugnad, avslutter sindige Gaustad.

Du har kanskje også lyst til å lese: